Η τιμή και όχι τόσο η χώρα προέλευσης του προϊόντος αποτελεί βασικό κριτήριο για την επιλογή του από τους καταναλωτές. Οι τελευταίοι ενδιαφέρονται βεβαίως

για τη χώρα στην οποία παράγεται το προϊόν, υπό την έννοια όχι ότι αυτό επηρεάζει οπωσδήποτε την ποιότητά του, αλλά διότι, εάν η χώρα παραγωγής είναι εν προκειμένω η Ελλάδα, διατηρούνται και αυξάνονται οι θέσεις εργασίας. Σε ό,τι αφορά ειδικά τα τρόφιμα, ο Έλληνας φαίνεται ότι επιμένει ελληνικά, κάτι που πιθανώς σχετίζεται και με την πλούσια εγχώρια παραγωγή σε νωπά και τυποποιημένα τρόφιμα και τη σχετικά ανταγωνιστική τιμή τους. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Kapa Research και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης με αντικείμενο την παραγωγή ανασυγκρότηση. Την εκδήλωση διοργάνωσε η δεξαμενή σκέψης “Ρεύμα”, επικεφαλής της οποίας είναι ο πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Αθ. Σκορδάς, σε συνεργασία με την πρωτοβουλία “ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ”.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα το 49,5% των καταναλωτών απάντησε ότι τον τελευταίο καιρό επιλέγουν τα προϊόντα κυρίως με βάση την τιμή τους. Η αξιοπιστία, ανεξαρτήτως της χώρας προέλευσης, αποτελεί βασικό κριτήριο για το 25%, ενώ το 21% επιλέγει προϊόντα με κριτήρια εάν είναι ελληνικά ή όχι.

Παρατηρούνται, ωστόσο, σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων. Στην περίπτωση των τροφίμων η χώρα παραγωγής είναι το κυριότερο κριτήριο (32,5%) για την επιλογή των καταναλωτών και ακολουθεί η τιμή (28,5%), ενώ τελευταία έρχεται η μάρκα (14,5%). Μάλιστα, η πλειονότητα των καταναλωτών, το 53%, δεν το νοιάζει εάν το προϊόν παράγεται από εταιρεία ελληνικών ή ξένων συμφερόντων, αρκεί να παράγεται στην Ελλάδα. Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές λίγο ενδιαφέρονται για το εάν θα είναι επώνυμο το τρόφιμα, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τη στροφή τα τελευταία χρόνια -έστω και αν από πέρυσι υπάρχει μια σχετική επιβράδυνση- στα τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας.

Στα είδη ένδυσης – υπόδησης πρωταρχικό κριτήριο είναι οι προσφορές – εκπτώσεις (34,5%), ακολουθεί η τιμή (28%), ενώ η χώρα προέλευσης έχει σημασία μόνο για το 11%. Στα είδη προσωπικής υγιεινής κύριο κριτήριο είναι η τιμή (38%) και εν συνεχεία οι προσφορές – εκπτώσεις (35%), στην ουσία δηλαδή και πάλι η τιμή, ενώ η χώρα προέλευσης έχει σημασία μόνο για το 10,5%.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτώμενων οι τρεις βασικοί κλάδοι που μπορούν να συνεισφέρουν περισσότερο στην πολυπόθητη ανάπτυξη της χώρας είναι ο τουρισμός – πολιτισμός (78%), ο αγροτικός τομέας και η παραγωγή τροφίμων (49,5%) και η ενέργεια (30,5%).

Επίσης, το 68,5% θεωρεί πιο πατριωτική στάση μια εταιρεία να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, ακόμη και αν αναγκάζεται να μεταφέρει την έδρα της εκτός Ελλάδας, έναντι 26% που θεωρεί ότι είναι πιο πατριωτικό μια εταιρεία να διατηρεί την έδρα της στην Ελλάδα, ακόμη και αν διακινδυνεύει τη βιωσιμότητά της και τις θέσεις εργασίας.

Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο που δείχνει ότι πλέον ο κόσμος εμπιστεύεται τον ιδιωτικό τομέα πολύ περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν. Ο Στρατός παραμένει ο θεσμός που εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες (60,5%), όμως στη δεύτερη θέση βρίσκονται πλέον οι ιδιωτικές επιχειρήσεις (46% των ερωτώμενων τις εμπιστεύονται πολύ ή αρκετά) ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2003 ήταν μόλις 28,5%.

Επίσης, το 53,5% πιστεύει ότι το κράτος θα πρέπει να εμπιστεύεται περισσότερο τις επιχειρήσεις και να αφήνει περισσότερη ελευθερία, ενώ το 58% εκτιμά ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη δημιουργία θέσεων εργασίας είναι η μείωση της φορολογίας και των εισφορών των επιχειρήσεων, έναντι 38,5% που προκρίνει την επιδότηση νέων προσλήψεων.


Πηγή: 1

Share:

Made in Ukraine

Ηλεκτρονικό τρακτέρ Edison

Έως σήμερα έχει πουληθεί η πρώτη παρτίδα των ουκρανικών ηλεκτρονικών τρακτέρ Edison, ανέφερε η επικεφαλής της ...

Το μοναδικό quadrocopter

Μια ομάδα Ουκρανών εθελοντών δοκίμασαν το πρωτότυπο ενός μοναδικού quadrocopter.

Οι δασμολογικές ποσοστώσεις ...

Αυτό δήλωσε η Υφυπουργός Αγροτικής Πολιτικής και Τροφίμων της Eυρωπαϊκής ολοκλήρωσης, Trofimtseva Olga, ...

Έγινε η πρώτη δοκιμαστική ...

Πρόσφατα, στο χώρο επισκευής οχημάτων της «Εταιρείας μεταφορών της Vinnytsia», κατεγράφη ακόμα ένα σημαντικό ...

Το μενταγιόν SenStone για τη ...

Την περασμένη άνοιξη, η ουκρανική ομάδα παρουσίασε το πρώτο εθνικό startup της τεχνολογίας στο χώρο της μόδας ...

Παραγωγή κιθαρών στην Ουκρανία

Όταν μια χώρα έχει παραγωγή πλοίων, είναι ισχυρή, ή παραγωγή όπλων - επικίνδυνη. Και όταν η χώρα κατασκευάζει ...

Οι Ουκρανικές εταιρείες ...

Το outsourcing , (δηλαδή η χρήση εξωτερικών πόρων, μεταφορά από την εταιρία, στο πλαίσιο της σύμβασης, ...

Το ουκρανικό κινούμενο σχέδιο ...

Το δικαίωμα για προβολή του ουκρανικού κινουμένου σχεδίου «Η κλεμμένη Πριγκίπισσα» έχουν ήδη αγοράσει ...

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗ

Ελλήνο-ουκρανικό, ...

Μία μοναδική έκδοση του ουκρανικού εκδοτικού οίκου, ΕΛΛΗΝΟ-ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ, ΟΥΚΡΑΝΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ.

Ένας από τους μεγαλύτερους ...

Η Tigres Corporation προσφέρει ένα ευρύ φάσμα παιχνιδιών και προϊόντων υψηλής ποιότητας για παιδιά. Όλα τα ...

Ουκρανική εταιρεία αναζητά ...

 

Ουκρανική εταιρεία αναζητά εξωτερικούς εμπορικούς εταίρους για την εξαγωγή γεωργικών και διατροφικών ...

Top